Sunday, 13 July 2014

Apabila si kecil mula menggaru

Assalamualaikum semua...!


Siapa ada pengalaman menjaga anak eczema?
Peritkan? Hanya orang yg ada pengalaman ni tau betapa sukarnya saat2 ni..

Dulu sebelum merasa pengalaman ni,saya sendiri tak anggap eczema ni 1 penyakit yg serius walaupun ada anak kawan yg kena mcm ni, dia cerita anaknya tak boleh tidur malam sebab gatal, dan dia pulak terpaksa berjaga malam utk menemankannya, pagi pulak kena masuk mengajar sampai petang, bayangkanla betapa letihnya dia, saya yg belum kahwin time tu hanya mampu simpati je, tak ada pengalamanla lagi..huhu..

       Bila anak sendiri kena,baru tau seksanya,ingatkan jenis sakit kulit biasa,tak sangka pulak boleh sampai jadi basah dan berdarah,yelah..kalau dah gatal,bukannya ingat apa dah,garula sampai tak sedar dah berdarah,biasa bangun pagila,tau2 je,leher dah berdarah,melekat lak kat baju,kalau tengok memang menakutkan.

Macam2 ubat diikhtiar,dah pelbagai doktor yg bawa tapi kesannya kejap je, kalau tersalah makan sikit (sayalah sebab saya masih menyusu badan waktu tu), kejap je naik dan melarat2 berminggu2, seksa nak menjaganya hanya Allah yg tahu..

Bila jumpa doktor pakar, dia kata orang eczema memang kna bergantung dgn ubat steroid, tau jelah kesan ubat ni,pakai pagi,petang dah kurang,cepat sangat kesannya, bila tanya nurse kat depan kaunter tu apa kesan sampingannya, dia kata untuk jangka masa panjang boleh mereputkan tulang.

MasyaAllah..!

Apa pilihan yang kami ada waktu tu?

Kami terpaksa juga guna sebab dah tak tahan tengok anak menderita, guna punya guna pun, bukan baik sepenuhnya pun, pantang mesti diteruskan!

Saya mula fikirkan alternative, apakah ubat semulajadi yang boleh saya ikhtiarkan untuk anak kesayangan saya..

Sampai saya terjumpa seorang yg mempunyai pengalaman anak eczema, saya minta pendapat beliau apa yg perlu dikhtiarkan.

Lalu beliau mengesyorkan saya makan omega guard shaklee,(disebabkan anak masih menyusu dan masih bawah setahun waktu tu,jadi saya terpaksa jadi 'alat' untuk salurkan ubatnya dengan selamat),saya terima syornya dan saya mula mencuba..


Alhamdulillah,lepas sebulan makan, saya mula melihat kesannya.

Alahannya dah mula kurang, kalau tersilap makan pun,dah tak teruk macam dulu, masih terkawal dan cepat beransur sembuh,dah tak perlu berpantang teruk macam dulu lagi,ssyukur alhamdulillah, Allah menemukan penawar dan menyembuhkannya..

Sekarang cuma tinggal baki2 sikit lagi, memang ambil masa untuk sembuh sepenuhnya, cuma perlu bersabar untuk beberapa masa lagi..

Untuk luaran,saya ikhtiarkan herbal blend,sapu lepas mandi dan kalau nampak kulitnya kering, alhamdulillah, nampak mulus kulit dia sekarang..

Nak cuba khasiat omega guard dan herbal blend ni disamping menjana pendapatan?

Boleh hubungi saya Ruqayyah
Call, sms, WhatsApp 013-9808440
Fb: ikleel yusairaa



Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Kiosk Vitamin Ummulyusra | Template Designed By Blog Bingkisan Hati