Friday, 5 September 2014

Dulu 19,sekarang tinggal 6!



Assalamualaikum semua!
 Apa khabar semua?

Saya nak share dgn anda pengalaman seorang kawan saya yg ibunya menderita kencing manis yg agak kronik sehingga tahap perlukan insulin!

Saya pernah lihat sendiri macammana deritanya arwah nenek saya akibat penyakit ni,terpaksa bergantung dgn ubat sepanjang hayatnya, cucuk 2-3 kali sehari, tak mampu uruskan diri sendiri lagi sehingga meninggal dunia.

Sedih tengok dia menderita..

Tapi sebab saya pun masih kecil masa tu,jadi saya hanya boleh tolong apa yg mampu je..

Berbalik pada kes kawan saya ni,dia mintak syor apa yg boleh dicadangkan pada ibunya, lalu saya syorkan untuk cuba GLA complex, B complex dan zinc..

Tau ajelah kalau org diabetes tu, semua benda kena control, makan kena pantang,silap sikit je,habisla naik balik..

Kalau dah tahap yg teruk tu,luka sikit boleh jadi melarat², silap hari bulan, kena potong bila dah tak ada penyelesaiannya..

Oleh kerana ibunya dah di tahap tinggi, maka lebih disyorkan GLA tapi kena combine dgn b complex & zinc utk kawal gula dlm darah.
Yg vitalea tu boleh tambah utk keperluan nutrisi.

Alhamdulillah, lepas sebulan consume, kawan saya bagitau berita gembira!

BACAAN DIABETES DARI 19 TURUN JADI 6, JADI NORMAL SEPERTI BIASA!
ALHAMDULILLAH! Kita yg dengar pun seronok!

Dia lagi seronok sebab dapat bantu ibunya sihat dan kembali normal!

Dah tak perlu bergantung dgn ubat lagi, tak perlu cucuk insulin hari² lagi, tak perlu dating dgn doktor tiap² bulan lagi..

Cuba kita perhatikan,adakah mak ayah,atok nenek atau saudar mkita ada masalah yang sama?

Tergamak ke kita tengok je dan sekadar simpati tanpa fikirkan sesuatu untuk bantu mereka?

Jom kita ikhtiarkan yg terbaik di samping mendoakan kesihatan mereka..!

Nak dapatkan supplement semulajadi disamping menjana pendapatan bulanan?

Sms,WhatsApp saya Ruqayyah
013 9808440

Saya doakan anda kaya dan berjaya!




Terima Kasih

Sunday, 13 July 2014

Apabila si kecil mula menggaru

Assalamualaikum semua...!


Siapa ada pengalaman menjaga anak eczema?
Peritkan? Hanya orang yg ada pengalaman ni tau betapa sukarnya saat2 ni..

Dulu sebelum merasa pengalaman ni,saya sendiri tak anggap eczema ni 1 penyakit yg serius walaupun ada anak kawan yg kena mcm ni, dia cerita anaknya tak boleh tidur malam sebab gatal, dan dia pulak terpaksa berjaga malam utk menemankannya, pagi pulak kena masuk mengajar sampai petang, bayangkanla betapa letihnya dia, saya yg belum kahwin time tu hanya mampu simpati je, tak ada pengalamanla lagi..huhu..

       Bila anak sendiri kena,baru tau seksanya,ingatkan jenis sakit kulit biasa,tak sangka pulak boleh sampai jadi basah dan berdarah,yelah..kalau dah gatal,bukannya ingat apa dah,garula sampai tak sedar dah berdarah,biasa bangun pagila,tau2 je,leher dah berdarah,melekat lak kat baju,kalau tengok memang menakutkan.

Macam2 ubat diikhtiar,dah pelbagai doktor yg bawa tapi kesannya kejap je, kalau tersalah makan sikit (sayalah sebab saya masih menyusu badan waktu tu), kejap je naik dan melarat2 berminggu2, seksa nak menjaganya hanya Allah yg tahu..

Bila jumpa doktor pakar, dia kata orang eczema memang kna bergantung dgn ubat steroid, tau jelah kesan ubat ni,pakai pagi,petang dah kurang,cepat sangat kesannya, bila tanya nurse kat depan kaunter tu apa kesan sampingannya, dia kata untuk jangka masa panjang boleh mereputkan tulang.

MasyaAllah..!

Apa pilihan yang kami ada waktu tu?

Kami terpaksa juga guna sebab dah tak tahan tengok anak menderita, guna punya guna pun, bukan baik sepenuhnya pun, pantang mesti diteruskan!

Saya mula fikirkan alternative, apakah ubat semulajadi yang boleh saya ikhtiarkan untuk anak kesayangan saya..

Sampai saya terjumpa seorang yg mempunyai pengalaman anak eczema, saya minta pendapat beliau apa yg perlu dikhtiarkan.

Lalu beliau mengesyorkan saya makan omega guard shaklee,(disebabkan anak masih menyusu dan masih bawah setahun waktu tu,jadi saya terpaksa jadi 'alat' untuk salurkan ubatnya dengan selamat),saya terima syornya dan saya mula mencuba..


Alhamdulillah,lepas sebulan makan, saya mula melihat kesannya.

Alahannya dah mula kurang, kalau tersilap makan pun,dah tak teruk macam dulu, masih terkawal dan cepat beransur sembuh,dah tak perlu berpantang teruk macam dulu lagi,ssyukur alhamdulillah, Allah menemukan penawar dan menyembuhkannya..

Sekarang cuma tinggal baki2 sikit lagi, memang ambil masa untuk sembuh sepenuhnya, cuma perlu bersabar untuk beberapa masa lagi..

Untuk luaran,saya ikhtiarkan herbal blend,sapu lepas mandi dan kalau nampak kulitnya kering, alhamdulillah, nampak mulus kulit dia sekarang..

Nak cuba khasiat omega guard dan herbal blend ni disamping menjana pendapatan?

Boleh hubungi saya Ruqayyah
Call, sms, WhatsApp 013-9808440
Fb: ikleel yusairaa



Terima Kasih

Friday, 6 June 2014

Apakah peranan kita sewaktu anak demam?

Assalamualaikum..

Apa khabar semua?
                 Minggu ni macam musim demam pulakkan? Mana² pun,dengar orang demam, paling ramai kanak-kanak dan bayi, anak saya pun tak ketinggalan, sebelum tu anak kakak saya, 2-2 demam, lepas tu anak saya, berlarutan 4 hari jugakla, turun naik panasnya, dah tuam dgn air asam pun tak berapa nak jalan.. T_T


                 Risaukan bila  anak demam? Lagi² kalau berlarutan sampai seminggu, dengan panas bukan main, takut jugak kalau lain yg jadi, budak² kalau demam tak boleh ambik ringan, takut gak kalau boleh sawan tiba², nauzubillah..


                Bila anak mula demam,saya mula jampi dgn doa yg diajarkan Rasulullah صلى الله عليه وسلم, antaranya :

اللهم اشف وانت الشافي لا شفاء الا شفاءك شفاء لا يغادر سقما

ALLAHUMMASYFI WA ANTASY SYAAFI LAA SYIFA AA ILLA SYIFAUKA SYIFAAN LA YUGHADIR SAQAMAN

Terjemahan :
"Ya Allah, sembuhkanlah, sesungguhnya Engkaulah Maha Penyembuh, tiada kesembuhan yg sebenar melainkan kesembuhan dari Mu, yg tidak akan berulang penyakitnya.."

Kemudian saya akan mula tuam dengan air asam, bagi makan beberapa titis pati minyak habbatussauda',petangnya saya mandikan dgn air cuka kurma dicampur dgn sedikit garam bukit, fungsinya untuk mengeluarkan haba panas, sebenarnya guna garam lain, tapi sebab ni je yg ada di rumah,jadi saya guna jela apa yg ada..n_n

Malam tu,saya minum kopi habbatussawda' (oh ye,disebabkan anak saya baru berumur setahun,kebanyakan ubatnya saya yg kena makan,huhu)..kopi ni bagus utk org yg susah nak makan pil atau minyaknya, yang penting tak ada caffeine, jadi ia lazat lagi berkhasiat ! Dpt free pahala sunnah sekali !

Kemudian, saya ambil vitamin c shaklee, biasa ambil sebiji je sehari, tapi disebabkan anak demam selsema, saya tambah sebiji lagi utk menguatkan imunisasi badannya..
Inilah dia vitamin saya setiap hari! n_n



Antara kelebihannya:

1. Membentuk collagen

2. Memperbaiki Simptom pendarahan
     Kekurangan vitamin c boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam di kulit, lambat pulih kecederaan, kulit kering, ruam,kasar.

3. Meningkatkan sistem imun, sangat elok utk org yg mudah sakit kerana ia adalah satu²nya anti oksidan yg mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells utk melawan sel² kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh.

4. Mencantikkan kulit
    Ambil vitamin c setiap hari utk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, menyekat pembentukan pigmen yg boleh menyebabkan jeragat.

5. Mengekalkan kolestrol sihat
    Ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah dan sebagainya.

6. Memperbaiki insomnia, stress dan keresahan.

Alhamdulillah, lepas amalkan semua ni, nampak perbezaanya, demam mula kebah dan anak dah mula aktif, tak perlu ke klinik dah,bukan tak perlu langsung,tapi boleh ikhtiar cara lain dulu sebelum terus ke klinik, syukur alhamdulillah..

Back to sunnah and natural !
 Setiap penyakit ada ubatnya, tinggal macam mana cara kita berdoa dan ikhtiar utk dapatkannya..!

Boleh dapatkan dari saya pengedar sah shaklee anda!
Consultant percuma!
013-980 8440
Fb: Ikleel Yusairaa

Feel free to like and share! ^_^












Terima Kasih

© Kiosk Vitamin Ummulyusra | Template Designed By Blog Bingkisan Hati